keskiviikko 19. syyskuuta 2012

Luihuuden ylistys (II)




Ihminen on luihu, niin luihu pullukka huilu,
ettei hänen nimensä litteys huolestuta minua lainkaan.

Karva seuraa seminaaria kirjesalaisuuden rikkomisesta,
Luna nauttii itseänsä viisaampien seurasta.


-- Mä en saanut  ihan kiinni noista säkeistä. Luihu huilu, ok, mutta pullukka - siis laihaläski huilu. Haistatellaanko tässä jollekin tyypille? Että sillä ei kaikki toimi vaikka se pullistelee.

-- Se on vaan tuollaista sanaleikkiä.
-- Jaa. Sitten tuossa toisessa säkeistössä on selvä kirjoitusvirhe. Pitäisi olla varmaan harva seuraa. Tuollaisia seminaareja järjestetään, vaikkei juuri kukaan mene kuuntelemaan.
-- Kyllä minä nimenomaan karvaa ajattelin. Mutta olen kanssasi samaa mieltä siitä, että harva menee ja harva itse asiassa kuuntelee, karvat siellä kuuntelee, kun pitää vaan esittäytyä tietyissä paikoissa.
-- Entäs tää Luna? Kuka se on? Joku Leina tai Leila?
-- Luna viittaa kuuhun, ja kuu on naisen symboli, eroottinen sellainen. Eroottisia naisia riittää. Ehkä se selventää edeltävää säettä.
-- Ai miten?
-- No vaikka siten että joku nainen on jossakin seminaarissa siksi että se nähtäisiin.
-- Ja se piti sanoa sitten näin?
-- Ööh. No jos vaikka joku paikalla oleva tyyppi katsoo sitä naista ja ajattelee, että sekin on täällä vaan näyttäytymässä ja sen ajatuksen on menneet siihen naiseen, koska puhuja on todellinen ääliö, siis tällainen luihu huilu.
-- Eli?
-- On ehkä totta, että jos jutun tulkitsee noin, kahden ekan säkeen syytös tuntuu typerältä.
-- Ihmeellistä misogyniaa. Että joku muija olisi tuollainen. Huilu ei sovi siinä tapauksessa ollenkaan.
-- No tolla mun erottelulla kyllä itse asiassa sopii. Sitä paitsi monilla naisilla on lattea nimi, ja mikä pahinta, näennäisestä laihuudesta huolimatta ne voivat olla sellaisessa rapakunnossa, ettei edes huilunsoitto ota onnistuakseen. Mutta minä kyllä puhuin tässä ihmisestä yleensä.
-- Suurin osa täälläkin olevista tyypeistä on vimpan päälle trimmattuja. Oletko ihmisvihaaja?
-- No en minä sillä tavalla, ainakaan suoraan. Siksi kai puin tunteenikin näin outoon asuun.
-- Niin, tämä voisi herättää hämmästystä, ellei juttu olisi niin läpinäkyvän typerä, ettei siihen saa tolkkua edes puhumalla.
-- Mun pitäis varmaan lähteä kohta puoliin, on vähän tekemistä.

Ei kommentteja: